Forsiden / Foreningen / De gamle koryfæer / Sven A. Knudsen

Sven A. Knudsen

AKVARIEBLADET 2002:

Tillykke Sven!

En kendt og agtet skikkelse i dansk akvariehobby har i december 2001 fejret 25 års jubilæum.

Sven A. Knudsen har været formand for Storkøbenhavns Akvarie Klub (KAK) i et kvart århundrede.

Næstformand i Størkøbenhavns Akvarie Klub, Steen Larsen udtaler: ”Det er helt unikt i dansk akvariehobby, at en klub har samme formand i 25 år.. Der er ikke noget, der tyder på, at vi stopper ved de 25 år. Sven er foreløbig valgt til og med år 2002, og jeg er ikke i tvivl om, at han fortsætter i mange år endnu.”

Foto indsættes senere.

Sven A. Knudsen modtager en gave af KAK's kasserer Rigmor Jeppsson

Udover at være formand i KAK har Sven beklædt utallige tillidsposter indenfor akvariehobbyen og er nu aktiv som bl.a. formand for Dansk Akvarie Unions kreds 1 og formand for Dansk Akvariedommersammenslutning (DAS).

Mange akvarister har i årenes løb søgt – og fået – utallige gode råd hos Sven, der som en af sine mærkesager har, at vi ikke skal bruge kemikalier og lignende i vore akvarier.

KAK’s formand Sven A. Knudsen blev fejret på behørig vis på KAK’s generalforsamling den 11. december 2001.