Forsiden / Møder / Afholdte aktiviteter / Udstilling 2009

Udstilling 2009

KA deltog i dagene fra 30-10-2009 til 01-11-2009 i DM for foreningsakvarier ved Karlemoseparkens Akvarieklubs udstilling. I forbindelse med udstillingen afholdtes Akva-dag samt delegeretmøde i Dansk Akvarie Union.

Vi mødte op med 7 personer fra foreningen til at sætte akvariet op. Det var et fornemt fremmøde. Vi medbragte KA's veltjente 250 liters foreningsakvarium, som er i samlesæt med transportkasse på hjul.

Forud var gået flere bestyrelsesmøder med planlægning af fiske- og plantesamling samt tjek af udstyrsliste.
Når man møder op til en udstilling er det vigtigt at være så velforberedt som muligt, da der ofte kun er 3-4 timer til selve opstillingen... Billede

Dette lykkedes rimeligt for os. Vi mødte op ved 18.30 tiden og var færdige til at køre tilbage mod København ved 21.30 tiden. Her ses det færdige resultat:

To dage efter kom så dommerne og bedømte akvarierne, som viste sig at ligge meget tæt på hinanden pointmæssigt. KA opnåede en delt 3. plads sammen med Vestsjællands Akvarie- og Terrarieklub. Vi opnåede 77 points, mens vinderen fra Karlemosens akvarieklub vandt med 78,5 point.

Vores fiskesamling kunne godt have klaret et par arter mere, og fiskene kunne godt have være noget større for enkelte arters vedkommende. Her ses fiskene:

Vi fik ros for akvariets dekorative virkning og for en varieret plantesamling . Dommerne mente dog, at der var for få blade på enkelte Cryptocoryner.