Forsiden / Akvariebladet

Akvariebladet

Københavns Akvarieforening udgav i årene 1969 til 2002 det landsdækkende tidsskrift Akvariebladet, som udkom med 10 numre om året.

Fra 1. januar 2002 blev foreningen på grund af bladets svigtende indtægter tvunget til at indskrænke udgivelsen. Det udkommer nu kun 6 gange om året og kun som medlemsblad for Københavns Akvarieforening.

Fra 1. Januar 2020 har det desværre været nødvendigt at stoppe udgivelse af bladet i trykt form, dels fordi vores redaktør gennem mange år har valgt at stoppe på grund af alder, og dels fordi det efterhånden er blevet næsten umuligt at skaffe kvalificerede artikler til bladet.

I årene 1942 - 1947 var Københavns Akvarieforening involveret i udgivelsen af et akvarie- og terrarietidsskrift ved navn Akvariebladet, først i et samarbejde med Helsingør Akvarieforening, senere med den da nystiftede Dansk Akvarie Union, der fik bladet som medlemsblad. Det tog i 1948 navnet Dansk Akvarie Blad og udkom i DAU-regie frem til 1970.